تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر کلاف و رویه کوبی مبل

قبل از تصمیم برای تعمیر مبل و بررسی روند تعمیر مبل، یادتان باشد هر مبلی ارزش تعمیر ندارد:

اگر به تعمیر مبلی فکر می کنید که کلاف خوبی دارد و بدون هرگونه شکستگی ست، تعمیر مبل ایده خوبی به نظر می رسد. در کل زمانی که فکرتان درگیر این مساله است که تعمیر مبلمانتان کار هوشمندانه ایست یا نه، یادتان باشد که کلاف مبل مساله مهمی (بخصوص مبل های استیل یا راحتی) در تصمیم به تعمیر مبل محسوب می شود. پیشنهاد می شود در صورت تمایل به تعمیر مبلی که کلاف خوبی ندارد، هزینه زیادی بابت پارچه مبلی خود پرداخت نکنید و در مقابل هزینه خوبی بابت پارچه خود در زمانی که مبل شما از کلاف خوبی برخوردار است پرداخت کنید چون پس از تعمیر مبل خود، یک مبل کاملا سالم و نو دارید که می تواند چندین سال برای شما قابل استفاده باشد.

نکته بعدی که لازم است در مورد تعمیر مبل در خاطر داشته باشید، توجه به رنگ چوب بدنه مبل است. اگر پرداخت و رنگ چوب سالم است و از بین رفتگی وسیعی وجود ندارد، به راحتی سطوح خراشیده شده ترمیم می شود و تعمیر مبل هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. اما اگر بخش زیادی از پرداخت چوب آسیب عمیقی دیده باشد باید برای تعمیر مبل، رویه و پارچه مبل در بیاید و با کمک دستگاه های مخصوص صیقل داده شود و سپس چوب از نو پرداخت و رنگ شود، بدیهیست در این صورت تعمیر مبل هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.  

تعمیر مبل: تعمیر کلاف

دستمزد تقویت یا تعمیر کلاف مبل، یکی دیگر از هزینه های قابل توجه تعمیر مبل است. کلاف مبل به اسکلت اصلی مبل گفته می شود که قسمت های آن شامل چوب، فوم یا ابر، تسمه ها و فنرها است.

به دلیل نوع طراحی مبل، کاربر به سادگی نمی تواند کلاف مبل را مشاهده کند. در یک تعمیر مبل اصولی، نوع اتصال کلاف مبل باید به درستی بررسی و تعمیر شوند و در صورت نیاز به تقویت یا تعویض اجزاء آن( که در بالا به آن اشاره شد)، اقدامات لازم از طرف تعمیر کار صورت گیرد.

تعمیر مبل: رویه کوبی

زمانی که تصمیم به تعمیر مبلتان گرفتید باید در زمینه های مختلفی برای تعمیر مبل هزینه کنید اما هزینه رویه کوبی یکی از بالاترین هزینه های تعمیر مبل است. اگر قصد تعمیر مبل و رویه کوبی دارید باید بدانید که هزینه این بخش به 2 عامل بستگی دارد:

حرفه ای و متخصص بودن تعمیر کاری که رویه کوبی را انجام می دهد. شاید اگر برای تعمیر مبل به فردی حرفه ای و آزمون پس داده مراجعه کنید مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید اما حتی برای یک لحظه هم شک نکنید که ارزشش را دارد.

نوع و متراژ پارچه ای که برای رویه کوبی استفاده می شود. بدیهیست که کیفیت پارچه و متراژ آن هزینه تعمیر مبل را به شدت تغییر می دهد.

حالا برای کمک به شما برای تخمین هزینه این بخش از تعمیر مبل، یک مثال می زنم. برای مثال هزینه بخش رویه کوبی تعمیر مبلی 7 نفره، از 400 هزار تا 3 میلیون تومان است. در نظر داشته باشید که اگر در پشت همین مبل 7 نفره از پارچه استفاده شده باشد هزینه رویه کوبی و در نتیجه هزینه کلی تعمیر مبل بیشتر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.