تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

انواع مبلمان راحتی

انواع مبل راحتی کدامند؟

کاناپه، لاوسیت (لاوسِت)، فوتُن یا مبل تخت خوابشو ( فوتُن که از اسامی ژاپنی بر گرفته شده، به معنی رخت خواب است)، مبل‌های به شکل اِل L و مبل‌های مدرن و فانتزی، انواع مختلف مبل‌ راحتی هستند.

هر یک از انواع مبل‌های راحتی فوق را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم و عنوان می‌کنیم که چه محیط‌هایی برای استفاد از این مبل‌ها مناسب است.

کاناپه

کاناپه‌ها که در حالت کلی جزیی از سِت‌های مبلمان هستند، به صورت تکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع کاناپه‌های دو و سه نفره در فضاهای کوچک، خانه‌های با افراد کم جمعیت یا کم تردد و همچنین در اتاق‌های انتظار مطب‌ها و آموزشگاه‌ها و ادارات کاربرد دارند. کاناپه‌ها محل قرارگیری به خصوصی ندارند و بیشتر در خانه مقابل تلوزیون قرار می‌گیرند، کاناپه‌ها به دلیل داشتن فضای کناری بیشتر مورد علاقه اکثر افراد هستند و راحتیشان آن‌ها را در صدر مبل‌های پر طرفدار قرار می‌دهد. همان طور که در چیدمان مبل راحتی 7 نفره نیز اشاره شد، کاناپه اصلی‌ترین نقش را در چیدمان مبل‌ها در خانه دارد.  

لاوسیت (لاوست)

مبل‌های دو نفره که در لغت به معنی دوست داشته شدنی ترجمه می‌شوند، ولی در اصلاح به مبل‌های دو نفره و جمع و جور که فضای بسیار کمی در محیط اشغال می کنند، و چون باعث نزدیکی افراد هنگام نشستن به یکدیگر می‌شوند به آن ها محل نشستن با عشق یا همان لاوست (Loveseat) اسم گذارده‌اند. لاوست‌ها در دکوراسیون مدرن به خوبی جای خود را باز کرده‌اند، اما هنوز در کشورمان شناخته شده و مرسوم نیستند؛ هر چند افراد آن‌ها را به عنوان مبل خریداری کرده و در چیدمان خود قرار می‌دهند، اما از علت ساختار و کارایی آن تا حدودی بی خبر هستند. محل قرارگیری این مبل معمولا روبروی تلویزیون است تا زوج‌های جوان لحظات رومانتیکی در کنار یکدیگر سپری کنند. در زیر دو نمونه از این مبل‌ها را مشاهده می‌کنید.

فوتون یا مبل‌های راحتی تخت خوابشو:

این نوع مبل‌ها که برای افراد مجرد یا خانه‌های دانشجویی و حتی اتاق‌های استراحت یا رِست ادارات بهترین گزینه محسوب می‌شوند، در سال‌های اخیر از استقبال خوبی در بین ایرانیان برخوردار بوده‌اند. مبل‌های راحتی که در حالت عادی یک کاناپه راحت و لذت بخش هستند و حتی اثری از تخت خواب در آن‌ها دیده نمی‌شود، با چند حرکت ساده به نرم‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای خواب تبدیل می‌شوند. این مبل‌ها که از لحاظ دسته‌بندی در قسمت اکونومی یا اقتصادی جای می‌گیرند، با کم کردن هزینه‌های خانوارهای تک نفره، علاوه بر کارایی و کاربردی بودن، فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که از مدل های مبل‌های تخت خوابشو استفاده می‌کنید، طوری مبل خود را انتخاب کنید که در آینده با چیدمان مبل‌های دیگر هماهنگی داشته باشد.

مبل راحتی L شکل

مبل‌های راحتی به شکل اِل انگلیسی (L Shape) در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند؛ چه در زمینه تولید و چه تقاضای عمومی. علت این امر نیز به تغییر سلیقه افراد و حرکت به سمت سبک‌های مدرن بر می‌گردد. مبل‌های ال با توجه به ساختارشان نیاز به فضای نسبتا کافی داشته و برای خودنمایی در خانه باید در محل مناسب خود قرار بگیرند. در چیدمان مبل ال شکل، محل صحیح این مدل مبل راحتی در کنج اتاق نشیمن و یا در زوایای اتاق است و محل‌هایی که شکل الِ این مبل به درستی ساختار خانه قرار بگیرد.

مبل ال بخاطر شکل مخصوص به خود امکان تغییر پذیری بالایی دارد. در بعضی از مدل‌های دیگر این مبل، امکان تخت خوابشو بودن نیز وجود دارد. هم چنین برای مواقع مورد نیاز امکان برداشتن قسمت ال نیز وجود دارد که همین موضوع باعث فروش بیشتر این مبل‌ها شده است.

مبل راحتی مدرن و فانتزی

مبل‌هایی با چهره‌های خاص و رنگ‌بندی‌های عجیب؛ در راحتی این مبل‌ها نباید شک کرد، اما قسمتی که افراد را از خرید آن منصرف می‌کند، چهره عجیبی است که به چیدمان و دکوراسیون خانه می‌بخشند. البته توجه کنید که این عجیب بودن ممکن به معنی زیبا نبودن چیدمان نبوده و امری کاملا سلیقه‌ای است. نیشمن‌های بلند و پف کرده، رنگ بندی‌های عجیب و همین طور ظاهر ساختار شکنانه‌ای که هنوز عموم مردم با آن به خوبی ارتباط برقرار نکرده‌اند از ویژگی های مبل راحتی مدرن و فانتزی محسوب می‌شود. این طور می‌توان گفت که این نوع مبل‌ها تازه اول راهی هستند که سبک مبل‌های ال در چیدمان خانه‌ها طی کرده و هم اکنون جزئی از چیدمان و دکوراسیون بسیاری از خانه‌ها هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.