تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبل در منزل

تعمیرات مبلمان منزل 
تعمیر شل شدن نرده های پایه صندلی
بعد از استفاده ی چند ساله از صندلی ها، ممکن است که نقطه ارتباطی بین پایه های صندلی در رفته و باز شود. این مشئله باعث خراب شدن پایه های صندلی می شود. شاید بتوان گفت که متاسفانه امروزه صندلی هایی ساخته می شوند که به قوت صندلی های قدیمی نیستند و حتی زودتر از آنها هم خراب می شوند!

برای تعمیرات مبلمان منزل ، قبل از هرچیز باید این قسمت های باز شده و فاصله افتاده را با چسب بچسبانید. شما می توانید با کمک یک سرنگ و یا قطره چکان، چسب را با دقت بر روی قسمتی که باز شده بزنید تا کارتان تمیز و مرتب پیش رود. بعد از این کار، صندلی را پشت و رو کنید تا چسب به خوبی و کاملا خشک شود. سعی کنید به سراغ چسب های محکم و مطمئن مثل چسب چوب بروید.  
تعمیر صندلی هایی لق
همه ما زمانی که روی صندلی هایی که لق هستند می نشینیم حس خوبی پیدا نمی کنیم. اگر چسب زدن که کناره های صندلی مشکل را حل نکرد باید به سراغ میله های نگهدارنده بروید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این میله ها مانند یک تکیه گاه عمل کرده و از لق زدن صندلی شما جلوگیری می کند. شما می توانید 4 عدد از آنها را برای چهار طرف صندلی تان به راحتی از بازار تهیه کنید
لازم است دقت کنید که قبل از قرار دادن پیچ و سوراخ کردن سطح چوب صندلی، تعادل آن برقرار شود تا بعد از این کار دچار مشکل نشوید.
تعمیر قطعه های جدا شده از درز
اگر مبلمان شما شروع به باز شدن از درزها کرد می توانید با کمک بلاک هایی که در این تصویر مشاهده می کنید آنها را دوباره به هم وصل نمایید. این نوع از گیره ها نیز به راحتی در بازار در دسترس هستند. شما می توانید این براکت ها را از پشت مبلمان وصل کنید تا دیده نشوند. سعی کنید سطح پیچ هایی که می بایست وصل کنید را با دقت سوراخ کنید تا کارتان تمیز از آب در آید.
تعمیر پایه های شل شده صندلی
وقتی افراد روی صندلی می نشینند و مدام تکان می خورند باعث شل شدن پایه های صندلی می شوند که این کار می تواند آسیب های زیادی به صندلی شما وارد نماید. شما می توانید با کمک چند پیج، این مشکل را هم حل کنید.
به جای آن می توانید از چسب های خیلی قوی مثل چسب چوب نیز استفاده کنید و پایه را محکم نمایید. علاوه بر آن از وسیله هایی مثل پیچ، براکت و… برای اتصال پایه و بدنه نیز بهره بگیرید. حالا صندلی خود را برگردانید تا هم چسب راحت تر خشک شود و پایه ها محکم تر شوند و هم راه دست بیشتری برای کار کردن داشته باشید. سعی کنید تمام دقت خود را برای این مرحله به کار بگیرید. حالا بعد از به اتمام رسیدن کارتان، گوشه ها را تمیز کرده و سطح چوب را یک دست نمایید.
تعمیر گوشه های شکسته ی کمد
کشوها و کمدها معمولا دارای لایه های نازکی از چوب هستند که ممکن است به راحتی شکسته و یا آسیب ببینند. بسیاری وقت ها پیش می آید که گوشه های کشوها باز شده و یا می شکنند. بسیاری از افراد سعی می کنند که دندانه های کناری را به یکدیگر متصل کنند؛ اما این کار ممکن است خیلی اطمینان بخش نباشد.
باید بگوییم که بهترین راه برای تعمیر کشوها و کمدها در چنین شرایطی آن است از حذف کردن دندانه ها از گوشه ی کار شروع کنید. حالا گوشه را بگیرید و چسب های قدیمی آن را پاک کنید. حالا چسب چوب را به کار بگیرید و در این قسمت ها بزنید. دوباره گوشه ها را به یکدیگر چسبانده و متصل کنید. کشو ها را در کنار یکدیگر محکم کنید تا چسب شما به خوبی خشک شود.
تعمیر روکش های باد کرده مبلمان چوبی
بیشتر مبلمان دارای روکش های نازک چوبی هستند که ممکن است بر اثر گذر زمان دچار مشکل شوند. یکی از مسائلی که پیش می آید بلند شدن و یا به اصطلاح باد کردن روکش هاست. در این حالت از تعمیرات مبل مان منزل ، قبل از هرچیز سرنگ خود را پر از چسب کنید و آن را در زیر لایه بالا آمده چوب بزنید. سپس لایه را بر روی چسب بچسبانید. سعی کنید برای راحت چسبیدن روکش به سطح زیری، وسیله ای نسبتا سنگین را روی آن قرار دهید تا از آن اطمینان خاطر حاصل نمایید. اگر این اتفاق نیفتند شما مجبور هستید که به سراغ یک روکش تازه بروید و بی خیال روکش قبلی شوید. در نهایت هم می توانید بر روی سطح کار خود رنگ بزنید تا کار را با تمیزی و یکدستی به پایان برسانید.
تعمیر لق زدن میز
هنگامی که یک پایه ی میز از دیگری بلندتر باشد باید به فکر یک تعمیر درست و حسابی باشیم. خوشبختانه این مسئله، یکی از ساده ترین راه های تعمیرات را دارد. فقط لازم است شما واشر و یا سوپاپ مربوط به آن را تهیه کرده و در کف پایه میزتان بچسبانید، البته نه فقط یک چسباندن ساده! معمولا این سوپاپ ها دارای سوزن و یا خاری هستند که به داخل پایه میز رفته و آن را محکم می کند. سعی کنید در هنگام تعمیر این مشکل، ارتفاع چهار پایه را بررسی کنید و اگر لازم است، زیر هرکدام از پایه ها بسته به ارتفاعی که نیاز دارند از این سوپاپ ها استفاده نمایید.
تعمیر دستگیره های درآمده و شکسته
در بعضی موارد و در مبلمانی که اغلب قدیمی هم هسند ممکن است با قرار دادن و یا حتی فشار دادن دستتان بر روی دستگیره آنها با شکستگی رو به رو شوید. در این شرایط معمولا ممکن هم هست که حفره قرارگیری پیچ از خود پیچ جدا شود. باید مراقب باشید که میخی که حالا آزاد مانده داخل بدنتان فرو نرود! در این حالت  از تعمیرات مبلمان منزل لازم است که روی آن را با چسب بچسبانید و حالا میخ را درون این حفره ببرید. این چسب کمک می کند تا میخ دوباره سر جای خودش، محکم و استوار بماند.
تعمیر خراش های روی سطح چوب
یکی از رایج ترین مسائلی که در رابطه با مبلمان چوبی وجود دارد، ایجاد خراش هایی بر روی سطح چوب است. در این حالت راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. شما می توانید از موم و مواد مخصوص این کار که در بازار نیز به راحتی قابل دسترسی هستند استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید از رنگ نیز بهره بگیرید، ولی مسئله ای که وجود دارد آن است که ممکن است رنگ مطابق با چوب خود را به طور دقیق پیدا نکنید! برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید شما می توانید از صیقل دادن سطح چوب خود استفاده کنید. با این کار دیگر مشکل تطابق رنگ را نخواهید داشت.
تعمیر خرابی های سطح چوب
برای این مسئله راه حل دقیقی وجود ندارد. شما باید آن قطعه را به طور کامل صیقل دهید تا یک دست شود. باید برای این کار نهایت دقت را به کار بگیرید تا چوبتان خراب تر نشود!
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.