تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

آشنایی با انواع چوب مبلمان

از مواد اولیه مبلمان مهمترین آنها چوب مبلمان میباشد با انواع چوب مبلمان آشنا شوید.

چوب روس

چوب روس یکی از چوب هایی  است که در مواد اولیه مبلمان بسیار کاربرد دارد  و این نوع چوب همان طور که از اصلاح آن  پیداست  مربوط به کشور روسیه است.

از معروف ترین چوب های روس که در مواد اولیه مبلمان کاربرد دارند  میتوان به نراد، نوئل، کاج اشاره کرد.

چوب نراد :

 این نوع چوب بیشتر در ساخت میز و صندلی بکار میرود و جز  مهمترین مواد  اولیه مبلمان بشمار میرود .

از مشخصاتی چوب نراد که یک نوع چوب روس است میتوان به رنگ قرمز آن و کشیدگی و  واکشیدگی نام برد و تنها وجه عیب این نوع چوب کاهش تحمل فشار در هنگام قارچ گرفتگی آن است و اغلب کارخانجات مواد اولیه مبلمان برای رفع این مشکل درهنگام بریدن این چوب  آن را در روغن مخصوص آغشته میکنندتا از گزند بیماری های قارچی و حشرات موذی  در امان باشد.  

چوب نوئل:

چوب نوئل یکی دیگر از مواد اولیه مبلمان تلقی میشود و بعلت سبک  و ضریب الاستیته این چوب به نز صنایع مبلمان از آن برای اسکلت ویلا ها وکاغذ سازی استفاده میکنند  ولی غالب استفاده ها از این  جوب مربوط به مواد اولیه مبلمان است .

چوب کاج :

چوب درخت کاج بعلت سنگین وزن بودن  و همچنین قامت راست آن، بیشتر در تیر برق ها کاربرد دارد و استفاده کم آن مربوط به مواد اولیه مبلمان است . نکته قابل توجه درباره ی چوب کاج  اینکه چوب آن در مقابل حمله حشرات و قارچ ها به نسبت چوب نراد و چوب نوئل قوی تر است و از مزایای دیگر آن استحکام و طول عمر کافی آن می باشد.

چوب بلوط:

بلوط چوبی است که در تمام صنایع اعم از مبلمان، ارسی سازی، ساخت ماکت، کلبه سازی و.. کاربرد دارد .

ویژگی های چوب بلوط:

ازویژگی های چوب بلوط که آن را نسبت به بقیه چوب ها متمایز ساخته است استحکام و دوام آن است بطوری که دوام آن با چوب گردو برابری میکند  و بخاطر همین دوام از این چوب برای کلبه سازی و سازه های چوبی استفاده میکنند.

مشخصات چوب بلوط:

از مشخصات مهم این درخت تنه قهوه مایل به سیاه است و از مشخصه دیگر آن داشتن برگ های سوزنی و شیره ی زرد رنگی که برای  تولید مصارف مانند آدامس صورت  میگیرد و از جمله مهمترین ویژگی بارز این درخت میوه آن است که قلنگ نام  دارد.

محاسن چوب بلوط:

ـ محکم و با دوام

ـ شکل گیری راحت

ـ مقاوم در برابر سایش

معایت چوب بلوط :

ـ یکی از معایب مهم چوب بلوط ضعیف بودن در مقابل حشره ای بنام سوسک کوهی است و این حشره با ورود به تنه درخت اقدام به لانه سازی و تکثیر  میکند وبرای تغذیه از چوب این درخت استفاده میکند.

ـ سنگین بودن بیش از حد این چوب یکی دیگر از معایب آن  است که باعث می شود در حمل و نقل  آن  هزینه های زیادی صرف شود.

ـ  عمر کوتاه چوب در صورت عدم نگهداری درست از آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.