تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

تعمیر مبلمان

معرفی انواع خدمات مبلمان

انواع پارچه مبلی چرم

انواع چرم

سه نوع اصلی از چرم مبلمان وجود دارد (اغلب از پوست گاو) که به بخشی از پوست که استفاده شده اشاره می کند. 

 چرم با ذرات بالا:

این نوع چرم الزاما دارای کیفیت بالایی نیست. در واقع لایه ای از بخش مویی بیرونی پوست است. پوست های لکه دار یا آسیب دیده صیقلی داده شده و ذره هایی مشابه بر روی سطح آن ها مهر می شود. این نوع با نام “ذرات اصلاح شده” شناخته می شود.

چرم با ذرات بالای کامل:

این نوع نیز از لایه ی بالایی پوست می آید، اما پوست اعلایی که بدون نقص است. بنابراین دانه های آن طبیعی و اصل بوده و کپی و مصنوعی نیستند.

چرم شکافته:

این نوع از لایه ی دوم یا سوم پوست بوده و شکننده تر، ناپایدارتر و در برابر کشش مصون تر است. این نوع چرم هیچ دانه ای ندارد و برای مبلمان مناسب نیست.

روش های نگهداری از مبلمان چرمی :

• گوشه های مبل را جاروبرقی بزنید و آنها را همیشه تمیز نگه دارید.

اولین مرحله در حفظ درخشش مبل های چرمی به مدت طولانی، تمیز نگه داشتن آنهاست. برای این منظور لازم است هر هفته از دستمال خشک و جاروبرقی استفاده کنید و به محض ریختن مواد غذایی آن را تمیز کنید.

• از آب زیاد، حلال های تمیز کننده، صابون یا آمونیاک استفاده نکنید.

از جمله اشتباهات افراد استفاده از آب زیاد و صابون برای تمیز کردن مبلمان چرمیست. این روش باید صددرصد کنار گذاشته شود چون سطح چرم را به مرور از بین برده و باعث ایجاد ترک و شکستن آن می شود.

از تمیز کننده ها و حلال های قوی مانند آمونیاک استفاده نکنید. آنها رنگ چرم را از بین برده، آن را سفید می کنند. حتی در صورت وجود لکه از مقدار خیلی کمی آب استفاده کنید و نگذارید رطوبت آب روی چرم باقی بماند.

• از قرار دادن چرم در معرض مستقیم آفتاب و در کنار شومینه خودداری کنید.

آفتاب و حرارت به چرم های طبیعی آسیب می رسانند. در صورتی که مبل در کنار یک پنجره آفتاب گیر قرار دارد، از پرده استفاده کنید.

مبل را از کنار شومینه دور کرده، در جای خنک تر قرار دهید.

• هر چند وقت یک بار قسمت هایی را که برای خواندن روزنامه، تماشای تلویزیون و بازی ایکس باکس زیاد استفاده می کنید، از نظر فرسودگی چک نمایید و از سفت بودن محتویات داخل مبل مطمئن شوید.

• مراقبت و روش های نگهداری از پارچه مبلی بعضی چرم ها متفاوت است.

از فروشنده در زمان خرید مبلمان چرمی، در مورد جزئیات چرم ، رویه کوبی و نحوه نگهداری بهتر، سوال کنید.

• مواد قابل اشتعال و نوک تیز را از مبل دور کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.